چندسالی است كه به تازگی ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی به جمع دیگر دغدغههای جامعه افزوده شده است، چرا كه نه تنها امری دارای اولویت، بلكه مبنایی برای گسترش هرچه .تر فرهنگ غنی ایرانی بوده است.
ضرورت حمایت از تولیدیهای كوچك و تازهكار اشاره و بیان كرد: متاسفانه، حمایت چندانی از موسسات تازهكار كه شامل تولیدیهای كوچك هستند نمیشود و این مسئله موجب شده تا این موسسهها در مسیر تأمین هزینههای خود با مشكلاتی روبه رو شوند و نتوانند همگام با بازار پیش بروند.
این هنرمند با اشاره به اینكه مردم، خریدار جنسهای ارزان هستند، گفت: امروزه مردم بیشتر تمایل به خریداری اجناس ارزان قیمت دارند؛ ورود اجناس چینی با كیفیت نازل و قیمت ارزانتر به بازار ایران مشكلات بسیاری را برای تولیدكنندگان به وجود آورده و مردم دیگر تمایلی به استفاده از تولیدات داخلی ندارند.
زندی مد را بازخوانی فرهنگ پوشش دانست و افزود: مد در واقع بازنگری داشتهها و خلق اثری تازه با بهره گرفتن از این داشتههاست. حال آنكه ما كمتر به آنچه خود داریم، توجه میكنیم و مد در جامعه ما اغلب برگرفته از نمونههای غربی است.
این طراح لباس با اشاره به اهمیت تبلیغات در پیشبرد صنعت مد گفت: تبلیغ، پایه و اساس معرفی مد در هر كشور و ابزاری است كه در كشور ما هرگز جدی گرفته نشد. مادامی كه رسانهای نیست، فعالیت یا عدم فعالیت هنرمندان چندان به چشم نمیآید و این یكی از دلایل اقبال مردم به كالای خارجی است.
زندی درباره برگزاری نمایشگاههای پوشاك در حاشیه جشنواره مد و لباس گفت: بنیاد ساماندهی مد و لباس تنها نهاد حامی تولیدكنندگان است. این نهاد با برگزاری نمایشگاه در كنار جشنواره مد و لباس، امكان ارائه آثار تولیدكنندگان را فراهم میكند و علاوه بر این با تشكیل بنیاد ساماندهی مد و لباس فعالیتهای بسیاری در زمینه چاپ ژورنال و برگزاری نمایشگاه و جشنوارههای مختلف صورت گرفته و این تبلیغات موجب شده، مردم جامعه با رزشهای مد آگاه شوند.
به گزارش راوبط عمومی رادیو سلامت برنامه "نیم نگاه" كاری از گروه خانواده نوزدهم تیرماه به بررسی عوامل موثر ترویج مد و لباس ایرانی می پردازد.