فوق تخصص روانپزشكی كودك و نوجوان با اشاره به چالشهای كرونا برای كودكان و نوجوانان، گفت: یكی از مشكلات و عوارضی كه در بحران كرونا داشتیم بحث همه گیری فضای مجازی در كودكان و نوجوانان بوده است.
مهدی تهرانی دوست، فوق تخصص روانپزشكی كودك و نوجوان بیان داشت:درباره كرونا با چالشهای زیادی روبرو بودهایم.
وی ادامه داد: یكی از چالشها را در فاز حاد بیماری داشتیم كه توام با ترس و نگرانی و احیانا رفتارهای وسواسی در مقابل این بیماری بود كه خوشبختانه این فاز حاد گذرانده شده و ترس و نگرانی كاهش یافته است.
این فوق تخصص روانپزشكی كودك و نوجوان اضافه كرد: در عین حال فاز مزمن این اختلال و همه گیری عوارضی به دنبال داشته؛ از جمله اینكه بچهها به مدت تقریبا 2 سال از تحصیل حضوری محروم بودند؛اگرچه تحصیل به صورت مجازی بوده اما مزایای تحصیل حضوری را نداشته و ارتباطات با دوستان كاهش پیدا كرده است.
تهرانی دوست با بیان اینكه بچهها در منزل درگیری و چالشهای زیادی در درس خواندن و تكالیف داشتند،گفت: در این دوران تحریك پذیری بیشتر بوده و كارهای سرگرمی و بازی كمتر شده است.
وی متذكر شد: همین مسئله بدرفتاری بچهها را در خانه بیشتر كرده؛ به خصوص كودكانی كه مشكلاتی از قبیل بیش فعالی داشتند.
این روانپزشك كودكان و نوجوانان ابراز كرد: این مسئله در یادگیری آنها تاثیر گذار بوده است؛ضمن اینكه امروزه كه تقریبا به دوران افول كرونا وارد شدیم با عوارض بعدی كه ممكن است كرونا در كودكان و نوجوانان ایجاد كند مواجه هستیم.
تهرانی دوست ادامه داد:طبیعتا اشتغال زیاد كودكان و نوجوانان به فضای مجازی خواهد بود كه باید والدین آن را مدیریت كنند؛ به طوری كه یكی از مشكلات و عوارضی كه در بحران كرونا داشتیم بحث همه گیری فضای مجازی در كودكان و نوجوانان بوده است.