از 3 میلیون موتورسیكلت در تهران تنها 33 دستگاه معاینه فنی دارند!

باید تمهیداتی برای رویت پلاك موتورسیكلت ها توسط دوربین های پلیس و اعمال نظارت دقیق آنها اتخاذ شود.

1399/09/17
|
06:05

استاندار تهران گفت: از سه میلیون موتورسیكلت مشمول دریافت معاینه فنی در تهران تنها 33 دستگاه معاینه فنی دریافت كردند.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه كارگروه كاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: در مورد مسئله تامین سوخت نیروگاه های استان تهران با توجه به اینكه نیمسال دوم سال یعنی در فصل پاییز و زمستان مصارف صنعتی و نیروگاه ها استفاده از گازشان نصف و یا قطع می شود معمولا از سوخت جایگزین استفاده می كنند كه به دلایل علمی این موضوع می تواند موجب تشدید آلودگی هوا شود.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس كرونا محدودیت های رفت و آمد اعمال شد و حجم ترافیك نسبت به سال گذشته كاهش پیدا كرد. بر همین اساس تعداد روزهای ناسالم كمتری داشتیم اما باید هوشیاری و دقت بیشتری را در دستور كار قرار دهیم.

وی ادامه داد: از مهر ماه پیگیر بودیم كه تهران به عنوان كلانشهری قملداد شود كه تا جای ممكن نیروگاه های آن با تامین سوخت گاز كمتر به سمت استفاده از سوخت های جایگزین حركت كند. بر همین اساس امروز مصوبه ای داشتیم كه با توجه به شرایط شكننده و ناپایدار تهران و با وجود پایداری هوا كه غلظت آلایندگی را افزایش می دهد، شركت ملی گاز و شركت نفت نسبت به تامین گاز این صنایع اقدام كنند و در صورتی كه این كار به هر دلیلی امكانپذیر نشود گازوئیل یورو4 به این صنایع بدهد.

وی تاكید كرد: باید نیروگاه ها گزارش مكتوبی در خصوص استاندارد سازی و كاهش مصرف خود ارائه كنند كه نظارت و ارزیابی دقیقی در این حوزه انجام شود.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم انجام دقیق معاینه فنی خودروها اشاره كرد و افزود: 66 مركز معاینه فنی خودرو در تهران از دستگاه ها و تجهیزاتی برخوردار هستند كه نسبت به سایر مراكز معاینه فنی باید ارجحیت داشته باشند. البته باید در صدور مجوزها شاخص ها به طور كامل در همه مراكز رعایت شود و همه مراكز تجهیزات لازم را تامین كنند.

وی افزود: در حال حاضر در تهران از سه میلیون موتورسیكلتی كه مشمول معاینه فنی هستند تنها 33 دستگاه معاینه فنی در تهران دریافت كردند لذا باید تمهیداتی برای رویت پلاك موتورسیكلت ها توسط دوربین های پلیس و اعمال نظارت دقیق آنها اتخاذ شود.

محسنی بندپی در خصوص رای دیوان عدالت اداری برای سن فرسودگی خودروها نیز گفت: شاید قصد دیوان عدالت اداری كمك به اشتغال باشد ولی خروجی این اقدام برای سلامت آحاد جامعه مناسب نیست. بر همین اساس باید این موضوع در شورای ترافیك استان تهران مورد ارزیابی، بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

دسترسی سریع