حرص و آزمندی از رذایل اخلاقی است و بسیاری از بدبختیهای بشر در دنیا و آخرت به این مسئله باز میگردد، شناخت و دانستن راههای رهایی از این صفت زشت اخلاقی امری بایسته و شایسته است.
وقتی به پیرامون خود مینگریم در مییابیم كه حرص و آز، ما و دیگران را به چه كارهایی كه وانمیدارد. انواع خطر كردنها، ظلم و ستم به دیگران، حقخوریها، بیعدالتیها، غارت و چپاول اموال، رشوه و ربا و اختلاس، حرامخواریها، انواع اقسام گناهان و جرمها ریشه در حرص آدمی دارد. خساست، بخل و بسیاری دیگر از رذایل اخلاقی نیز از این صفت آدمی برمیخیزد.
این پستی و رذالت اخلاقی موجب میشود كه آدمی همیشه درحال شمارش ثروت، تكاثر اموال و مانند آن باشد و از خودخوری تا زمینخواری را در خود گرد آورد. شگفت اینكه با این همه فشاری كه آزمند تحمل میكند، جان به جان آفرین تسلیم نمیكند؛ زیرا هر موجود دیگری این همه فشار بر او وارد میشد، نیست و نابود میشد، ولی انسان آزمند از چنان آستانه تحمل و صبر بالایی برخوردار است كه زنده میماند و به زندگی انگلی خود ادامه میدهد..
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه "عقیق" كاری از گروه روان جمعه 25 وقتی به پیرامون خود مینگریم در مییابیم كه حرص و آز، ما و دیگران را به چه كارهایی كه وانمیدارد. انواع خطر كردنها، ظلم و ستم به دیگران، حقخوریها، بیعدالتیها، غارت و چپاول اموال، رشوه و ربا و اختلاس، حرامخواریها، انواع اقسام گناهان و جرمها ریشه در حرص آدمی دارد. خساست، بخل و بسیاری دیگر از رذایل اخلاقی نیز از این صفت آدمی برمیخیزد.
این پستی و رذالت اخلاقی موجب میشود كه آدمی همیشه درحال شمارش ثروت، تكاثر اموال و مانند آن باشد و از خودخوری تا زمینخواری را در خود گرد آورد. شگفت اینكه با این همه فشاری كه آزمند تحمل میكند، جان به جان آفرین تسلیم نمیكند؛ زیرا هر موجود دیگری این همه فشار بر او وارد میشد، نیست و نابود میشد، ولی انسان آزمند از چنان آستانه تحمل و صبر بالایی برخوردار است كه زنده میماند و به زندگی انگلی خود ادامه میدهد..
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه "عقیق" كاری از گروه روان جمعه 25وقتی به پیرامون خود مینگریم در مییابیم كه حرص و آز، ما و دیگران را به چه كارهایی كه وانمیدارد. انواع خطر كردنها، ظلم و ستم به دیگران، حقخوریها، بیعدالتیها، غارت و چپاول اموال، رشوه و ربا و اختلاس، حرامخواریها، انواع اقسام گناهان و جرمها ریشه در حرص آدمی دارد. خساست، بخل و بسیاری دیگر از رذایل اخلاقی نیز از این صفت آدمی برمیخیزد.
این پستی و رذالت اخلاقی موجب میشود كه آدمی همیشه درحال شمارش ثروت، تكاثر اموال و مانند آن باشد و از خودخوری تا زمینخواری را در خود گرد آورد. شگفت اینكه با این همه فشاری كه آزمند تحمل میكند، جان به جان آفرین تسلیم نمیكند؛ زیرا هر موجود دیگری این همه فشار بر او وارد میشد، نیست و نابود میشد، ولی انسان آزمند از چنان آستانه تحمل و صبر بالایی برخوردار است كه زنده میماند و به زندگی انگلی خود ادامه میدهد..
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه "عقیق" كاری از گروه روان جمعه 25 خرداد به بررسی ریشه های حرص و طمع در وجود آدمی می پردازد.