روشهای دریافت شكایات مردمی از عدم رعایت توصیه های بهداشتی
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: كلیه افراد درصورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص عدم رعایت توصیههای كرونایی میتوانند با تماس با سامانه 190 گزارش و شكایت خود را اعلام كنند.
دكتر سیما سادات لاری اظهار كرد: باتوجه به نزدیك شدن به ایام پایانی سال و حضور مردم در مراكز خرید، لزوم رعایت پروتكلهای بهداشتی در این مراكز دوچندان شده است.
وی ادامه داد: از اینرو به شاغلین در فروشگاهها و مراكز خرید توصیه میشود كه حتما از ماسك استفاده و از ارائه خدمات به افرادی كه ماسك ندارند، خودداری كنند.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استفاده از كارتخوان بهجای دریافت وجه نقد، رعایت بهداشت دستها، استفاده از ضدعفونی كنندهها و در اختیار قرار دادن آن به خریداران و رعایت فاصلهگذاری اجتماعی - بین 1.5 تا دو متر - از دیگر توصیههای وزارت بهداشت به شاغلین در فروشگاهها و مراكز خرید است.
لاری در پایان تصریح كرد: كلیه افراد درصورت مشاهده هرگونه تخلف در موارد ذكر شده میتوانند با تماس با سامانه 190 گزارش و شكایت خود را اعلام كنند. همچنین با اسكن QR كد فروشگاهها با استفاده از دوربین تلفن همراه میتوانند شكایات خود را ثبت كنند.