رسانه ها مهمترین عامل در ارتقای فرهنگ تغذیه كشور هستند.

رسانه ها ، صدا و سیما، شبكه های اجتماعی و شبكه های مختلف اطلاع رسانی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی كشور می توانند نسبت به نحوه خرید و انتخاب صحیح مواد غذایی سالم و مغذی، آگاهی لازم را انجام دهند.

1399/10/03
|
10:36

خانم دكترآزیتا حكمت دوست عنوان كرد: رسانه ها ، صدا و سیما، شبكه های اجتماعی و سایت انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی كشور می توانند نسبت تغییر عادات خرید نادرست و عدم خرید مواد غذایی كه از ارزش غذایی كافی برخوردار نیستند اطلاع رسانی كنند. چرا كه بسیاری از مردم اطلاعات مستند و مورد اطمینان در اختیار ندارند و در قبال برخی مواد غذایی بی ارزش هزینه زیادی پرداخت می كنند.

سرپرست معاون تحقیقات و فناوری انستیتو و دانشكده علوم تغذیه و صنایع غذایی كشور مصرف چیپس، پفك، انواع شیرینی و خامه را محصولاتی با میزان كالری بالا دانست و افزود: این مواد غذایی ماده مغذی كمی برای بدن دارد.

اما می توان غلات سبوس دار یا پروتئین هایی كه از مواد مغذی مناسب تری برخوردار هستند، جایگزین آنها شود. بنابراین تامین مواد غذایی به طور هوشمندانه مهم است و یك رژیم غذایی سالم باید متنوع، متعادل و سالم باشد، چرا كه دریافت مواد و محصولات غذایی سالم و ایمن، علاوه بر اینكه از بیماری های مزمن پیشگیری می كند، در حالات روحی و خلقی افراد نیز تاثیرگذار است.

ایشان با بیان اینكه افرادی كه امگا 3 بیشتری دریافت می كنندكمتر دچار بیماری های التهابی و افسردگی می شوند، اظهارداشت: با توجه به وضعیت اقتصادی كشور، انتخاب غذایی مردم می تواند به گونه ای باشد كه با هزینه كمتر بتوانند مواد غذایی مفید از جمله سبزیجات، پروتئین ها، تخم مرغ، سویا و حبوبات كه منبع غذایی مناسب و سرشار از آنتی اكسیدان ها و فیبرها هستند را تامین كنند.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی كشور وتصریح كرد: امروزه می توان در بسیاری از موارد بیماری های شایع، همچون سندرم روده تحریك پذیر و كبد چرب غیر الكلی را با رعایت رژیم غذایی و تغییر سبك زندگی درمان كرد.

دسترسی سریع