سهم خودروهای سواری در میان سایر وسایل نقلیه در تولید اكسید گوگرد را 82 درصد است و 18 درصد باقیمانده را سایر وسایل نقلیه موتوری از جمله وانتبارها، تاكسیها، موتورسیكلتها و خودروهای دیزلی تولید میكنند.
حسین شهبازی، با اشاره به اینكه دیاكسیدگوگرد علاوه بر این خود یك آلاینده سمی و خطرناك برای سلامت است، گفت: این آلاینده باعث شكل گیری ذرات معلق ثانویه در جو نیز می شود و سبب میشود در پاییز و زمستان كه اوج آلودگی هوا به علت افزایش غلظت PM2.5 در پایتخت اتفاق می افتد، بر غلظت این آلاینده افزوده میشود.
مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شركت كنترل كیفیت هوای تهران با تأكید بر اینكه دیاكسیدگوگرد، آلایندهای است كه رنگ ندارد اما بو دارد و غشای مخاطی سیستم تنفسی و ریه را درگیر میكند، خاطرنشان كرد: كاهش مصرف سوخت از طریق به حداقل رساندن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در شرایط عادی و همچنین انجام دوچرخه سواری و پیادهروی برای رسیدن به مقصد در مسیرهای كوتاه از راهكارهای كاهش آلایندههای هوای تهران از جمله اكسیدهای گوگرد است.