تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری راهكاری برای كاهش آسیب‌های اجتماعی

وقتی ما زمینه اشتغال درست دانش آموزان را فراهم می‌كنیم آن‌ها به چیز دیگری نمی‌اندیشند لذا قطعاً یكی از مسیرهای كاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

1399/05/26
|
06:07

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را یكی از مسیرهای كاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.
علیرضا كاظمی در حاشیه بازدید از سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر كشور در شهرری اظهار كرد: به نظر می‌رسید در شرایط كرونایی مسابقات فرهنگی هنری برگزار نشود اما باهمت همكاران حوزه فرهنگی هنری، حوزه پشتیبانی و سایر بخش‌ها، این مهم محقق شد و مسابقات فرهنگی هنری باكیفیت عالی در بستر شبكه شاد و با حضور داوران به نام كشوری در حال پیگیری است.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی و بستر شاد را تجربه‌ای جدید و ارزشمند برشمرد و افزود: قطعاً این شیوه برگزاری مسابقات در سال‌های آینده حتی اگر كرونا هم نباشد فرایند برگزاری مسابقات را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

كاظمی از رضایت دانش آموزان و همچنین داوران از این شیوه برگزاری مسابقات خبر داد و تصریح كرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در این شرایط می‌تواند ارزش‌های بسیار زیادی را برای آموزش‌وپرورش و دانش آموزان داشته باشد و روحیه نشاط و امیدواری را در بین دانش آموزان ایجاد كند و امیدوار باشند كه این‌گونه فعالیت‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

وی از افزایش ظرفیت و رشته‌های بیشتری در سال جاری به مسابقات فرهنگی هنری خبر داد و خاطرنشان كرد: ظرفیت این نوع مسابقات همچنان باید افزایش یابد زیرا مسابقات فرهنگی هنری ارزش بسیار بالایی در حوزه تربیت دارد لذا هم پرورش و شكوفایی استعدادهای دانش آموزان را به دنبال دارد و هم روحیه امید و نشاط را در دانش آموزان تزریق می‌كند.

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: این مسابقات می‌تواند مسیر شغلی آینده دانش آموزان را ترسیم كند لذا ارزش‌های افزوده بسیاری را دارد.

وی گفت: تربیت نیروی انسانی و جریان سازی‌های فرهنگی می‌تواند از خروجی‌های این مسابقات باشد البته برگزاری مسابقات در فضای مجازی اولین تجربه‌ای بود كه ممكن است كاستی‌هایی هم داشته باشد لذا تلاش خواهیم كرد این نقایص را برای سال‌های آینده رفع كنیم.

كاظمی ادامه داد: تلاش داریم در ضمن برگزاری این مسابقات یك نیازسنجی را نیز از دانش آموزان داشته باشیم و همچنین یك بازبینی در رشته‌ها، در فرایند مسابقات، در داوری‌ها و ... داشته باشیم لذا باید از این فرصت استفاده كنیم و نیازهای دانش آموزان را بیش‌ازپیش مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه كرد: برگزاری این مسابقات تولید محتوای بسیار ارزشمندی است كه می‌تواند در اختیار همه دانش آموزان سراسر كشور قرار گیرد و دانش آموزان شركت‌كننده در این مسابقات می‌توانند به‌عنوان تولیدكنندگان محتوای فرهنگی هنری مورد توجه قرار گیرند.

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: اگر امكان داشته باشد نمایشگاهی از آثار دانش آموزان شركت‌كننده در این دوره از مسابقات در فضای مجازی بستر شاد ارائه خواهیم كرد.

وی یادآور شد: مساعدت و درگیر شدن خانواده‌ها با فرایندهای آموزشی و پرورشی در بستر شاد از مزایای فضای مجازی است بسیاری از كارهای آموزشی و پرورشی بدون همكاری خانواده‌ها انجام نمی‌شود.

كاظمی گفت: فضای مجازی به لحاظ زمانی، مكانی، مخاطب و جامعه داوری، ظرفیت‌های بی‌نهایتی را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌دهد لذا این خود ارزش‌افزوده‌ای دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموز در دورترین نقطه كشور در منزلش نشسته اما از طریق شبكه شاد آثارش را در پایتخت ارائه می‌دهد و بهترین داوران ملی آثار او را بازبینی و داوری می‌كنند این ارزش بسیار بالایی دارد.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، كاهش آسیب‌های اجتماعی را یكی از اثرات برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و مسابقات قرآن برشمرد و افزود: وقتی ما زمینه اشتغال درست دانش آموزان را فراهم می‌كنیم آن‌ها به چیز دیگری نمی‌اندیشند لذا قطعاً یكی از مسیرهای كاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

دسترسی سریع