صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

5 شنبه از ساعت 9:05 به مدت 40 دقیقه

معمولا 30 دقیقه در روز مدت زمان متعارفی است که برای ورزش کردن در نظر گرفته می‌شود.

. اکثر ما هم همین مقدار را به صورت پیش‌فرض برای برنامه‌های ورزشی خود در نظر می‌گیریم به همین دلیل به ندرت این سوال به ذهن کسی خطور می‌کند که واقعا چه مقدار ورزش برای سلامتی مفید است؟





همان‌طور که انتظار می‌رود، گاهی این مدت زمان، نتیجه‌ی مطلوبی در پی ندارد و با اینکه چند روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش می‌کنیم باز هم معادلات کاهش وزن‌مان به هم می‌ریزد و علی‌رغم ورزش روتین، کاهش وزنی صورت نمی‌گیرد.
رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک فیزیکی، باعث از بین رفتن تعادل انرژی در بدن می‌شود؛ یعنی کالری دریافتی ما از کالری مصرفی بیشتر شده و این عدم توازن چیزی جز افزایش وزن و چاقی در پی نخواهد داشت. 30 دقیقه فعالیت بدنی در تمام روز‌های هفته خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن، پوکی‌ استخوان و فشارخون را کاهش می‌دهد و طبق مطالعات علمی بسیار،‌ این میزان ورزش برای هر فرد بزرگسال ضروری است. اما باید به این نکته توجه داشت که میزان فعالیت‌های بدنی به «وزن» افراد بستگی دارد. افرادی که با انجام ورزش روزانه به مدت 30 دقیقه همچنان دچار افزایش وزن می‌شوند، این میزان ورزش را باید به روزی 60 دقیقه برسانند.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه "نفس دوم" کاری از گروه بهداشت و تندرستی بیست و دوم شهریور ماه با حضور دکتر محمد حسبی(متخصص پزشکی ورزشی) به موضوع مدت مناسب ورزش می پردازد.

مرتبط با این خبر

  • فواید ورزش برای افراد دارای پوکی استخوان

  • علت و درمان زانو درد شدید

  • ورزش برای روزه داران در رادیو سلامت تعطیل نمی شود

  • بررسی تاثیر ورزش بر انعطاف پذیری در «نفس دوم»

  • «نفس دوم» پاسخ می دهد: آیا ورزش باعث کوتاهی قد می شود؟

  • شیوع تب زیبایی و عضلانی شدن اندام در نوجوان

  • ورزش می تواند استرس را کنترل و یا کاهش دهد؟/ در سونای خشک و بخار امکان کاهش چربی وجود دارد؟

  • در «نفس دوم» بشنوید: بررسی تاثیر تمرینات هوازی بر اضطراب

  • «نفس دوم» بررسی می کند: تأثیر تمرینات استقامتی کتل بلز بر چربی سوزی

  • «نفس دوم» بررسی می کند: نقش ورزش در بهبود بیماری های کلیه