وقتی هوا آلوده است سیب بخورید یك متخصص تغذیه، سیب درختی را منبع غنی پكتین عنوان كرد كه از دسته فیبرهای محلول در آب و باعث تسهیل دفع سرب از بدن است. 3 سال پیش
رژیم غذایی گیاهی و بهبود كلسترول و قندخون یك تجزیه و تحلیل جدید نشان میدهد كه رژیم گیاهخواری ممكن است به كاهش كلسترول، كمك به سطح قند خون و كاهش وزن بدن كمك كند. 3 سال پیش
مصرف كمتر نمك با كاهش ریسك بیماری قلبی مرتبط است محققان به رابطه بین دفعات كمتر مصرف نمك در رژیم غذایی و كاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پی بردند. 4 سال پیش
نكات طلایی در تغذیه بیماران دیابتی رئیس گروه تغذیه و دارویی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، به تبیین نكات مهم تغذیه بیماران دیابتی پرداخت. 4 سال پیش
لبنیات كم چرب بخوریم یا پُر چرب؟ متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینكه لبنیات كمچرب قابلیت بیشتری برای جذب كلسیم دارد توصیه كرد از لبنیات كم چرب برای داشتن كالری كمتر و جذب كلسیم بیشتر استفاده شود. 4 سال پیش
غذاهای مضر برای كبد چرب را بشناسید بیماری كبد چرب با نام دقیقتر بیماری كبد چرب غیرالكلی (NAFLD)، زمانی رخ میدهد كه بیش از 5 درصد سلولهای كبدی حاوی چربی باشند. علت دقیق این بیماری شناخته شده نیست، اما رژیم غذایی نامناسب و ژنتیك ضعیف نقش مهمی در ابتلای آن بازی میكنند. 4 سال پیش
لبنیات كمچرب بخوریم یا پرچرب؟/شیوع پوكی استخوان در زنان متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینكه لبنیات كمچرب قابلیت بیشتری برای جذب كلسیم دارد توصیه كرد از لبنیات كمچرب برای داشتن كالری كمتر و جذب كلسیم بیشتر استفاده شود. 4 سال پیش
افرادی كه نقرس دارند باید چه غذاهایی بخورند. عضو هیئت علمی دانشكده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: بیماران مبتلا به نقرس باید رژیم غذایی كم پورین داشته باشند. 4 سال پیش
تغذیه صحیح، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به كووید19 در روزهداری را كاهش میدهد. معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در توصیه به روزه داران درباره رعایت اصول تغذیه ای صحیح در ماه رمضان همزمان با شیوع كرونا تاكید كرده است: 4 سال پیش
برنامه غذایی روزهای آلودگی هوا/ دفع سرب با خوردن سیب رئیس اداره تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری، مصرف برخی مواد غذایی را باعث تقویت سیستم ایمنی، تنفسی، گوارشی و قلبی و كاهش آسیب های ناشی از آلاینده ها در بدن عنوان كرد. 5 سال پیش
تغذیه دیابتی ها چگونه باشد/نوشیدن آب كافی رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، گفت: تغذیه سالم یكی از عوامل موثر در پیشگیری و كنترل بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت است. 5 سال پیش
تغذیه سالمندان باید چگونه باشد/كاهش انرژی در افراد مسن كارشناس نظارت و پایش فرآوردههای سلامت گفت: بهترین راه برای اطمینان از تأمین نیازمندیهای تغذیهای سالمندان، استفاده روزانه از همه گروههای اصلی غذایی است. 5 سال پیش
ارتباط مصرف بیشتر غذاهای گیاهی با كاهش خطر بیماری قلبی به گفته محققان، خوردن غذاهای مغذی تر و گیاهی برای داشتن قلبی سالم در هر سنی مفید است. 5 سال پیش
تغذیه قبل و بعد از واكسیناسیون/ ناشتا واكسن نزنید رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن، در خصوص تغذیه مناسب قبل و بعد از واكسیناسیون كووید 19 توصیههایی ارائه داد. 5 سال پیش
والدین به تغذیه كودكان در سن 6 تا 12 سالگی توجه كنند. سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی كشور، گفت: غذای دریافتی كودكان در سنین 6 تا 12 سال بهتر است طوری تنظیم شود كه رشد و نمو آنها مطلوب باشد و از چاقی پیشگیری كند. 6 سال پیش
صفر تا صد تغذیه گروه های پرخطر در روزهای كرونایی مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، داشتن یك برنامه غذایی مناسب، فعالیت بدنی و مدیریت استرس را، از مهم ترین نكات پیشگیری از ابتلا به كرونا دانست. 6 سال پیش
صفر تا صد تغذیه گروه های پرخطر در روزهای كرونایی مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، داشتن یك برنامه غذایی مناسب، فعالیت بدنی و مدیریت استرس را، از مهم ترین نكات پیشگیری از ابتلا به كرونا دانست. 6 سال پیش
غذاهای تقویت كننده سیستم دفاعی و تضعیف كننده فاكتورهای التهابی بدن نقش موثر اصلاح عادات غذایی در تقویت سیستم ایمنی افراد و پیشگیری از بروز بیماریها 6 سال پیش
رژیم غذایی متعادل در دوران بارداری چه ویژگیهایی دارد؟ سرپرست انستیتو تغذیهای كشور گفت: رژیم غذایی در دوران بارداری مانند برنامه غذایی در حالت عادی است و تفاوت آن در میزان پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی است. 6 سال پیش
چند توصیه برای سلامتِ زنان خانم ها به دلیل شرایط جسمی و روحی متفاوت، مشكلات خاص خودشان را دارند. لازم است هر زنی برای حل بهتر مشكلات خود نسبت به بعضی موضوعات آگاهی صحیح پیدا كند. 6 سال پیش
غلظت خون علل و راههای پیشگیری از آن بیماری را كه در آن تعداد گلبول های قرمز در واحد حجم افزایش می یابد، غلظت خون می نامند. 8 سال پیش
دلایل كاهش مصرف سرانه لبنیات در حالی شاهد كاهش مصرف این ماده غذایی هستیم كه سرانه مصرف لبنیات در كشور یك سوم استاندارد جهانی است. 8 سال پیش
لبنیات محلی، آری یا خیر؟؟؟ شایعات همواره تاثیر مستقیمی در گرایش عموم به یك محصول دارند،میزان استفاده از شیر و لبنیات فله افزایش یافته است و باز هم در این میان این مصرف كننده است كه نمیداند چه كند؟؟ 8 سال پیش
«رژیم دش» رژیم لاغری نیست و جهت توقف فشار خون است عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: در هرم رژیم دش تاكید بیشتری بر روی میوه ها، سبزیجات و لبنیات كم چرب است؛ زیرا این مواد معدنی بر كنترل فشارخون تاثیرگذار هستند. 9 سال پیش
لبنیات، چاقوی دو لبه در ابتلا به سرطان استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت مصرف بالای لبنیات می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را افزایش دهد. 10 سال پیش