صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه

تغذیه زن و مرد قبل از بارداری نقش بسیار مهمی در سلامت مادر و رشد و سلامت جنین دارد پس باید نکات مهمی در تغذیه و رژیم غذایی را رعایت کنند.

آماده سازی برای بارداری شامل ساختن استخوان های سالم است اگر در رژیم بارداری کلسیم کافی نداشته باشید، جنین ممکن است از استخوان مادر مصرف کند که این امر زنان را در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان
قرار می دهد.

میزان مصرف توصیه شده کلسیم برای زنان 1000 میلی گرم است. سه بار مصرف شیر و سایر محصولات لبنی در روز برابر با 1000 میلی گرم کلسیم است. همیشه با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در رابطه با رژیم غذایی سالم و نیازهای ورزشی خود صحبت کنید.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه "غذا سلامت زندگی " دوم آذر ماه با حضورخانم دکتر مرجان عجمی (دکترای تغذیه) به موضوع تغذیه مناسب در سه ماه قبل از بارداری پرداخت.

مرتبط با این خبر

  • اهمیت توجه به استاندارد در صنعت غذا

  • عادت های غلط تغذیه ای که سبب چاقی میگردد

  • تغذیه مناسب برای پیشگیری از هپاتیت

  • نقش تغذیه در سلامت روان

  • دانستنی هایی در مورد تخم مرغ به مناسبت "روز جهانی تخم مرغ"

  • فساد انواع گوشت دام و طیور در "غذا سلامت زندگی"

  • دانستنی هایی از خواص ذرت در "غذا سلامت زندگی"

  • رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب

  • با خواص میوه های پاییزی آشنا شویم

  • رعایت نکات بهداشتی هنگام طبخ نذری در ایام ماه محرم