صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه

برای خوشبخت بودن باید جسم سالم و روح آرامی داشت و اگر جسممان را با مصرف تغذیه مفید سالم نگه داریم در نتیجه روحی آرام و سرحال خواهیم داشت.

برای رسیدن به جسمی سالم و آرام نیاز به روانی سالم است و روان سالم بدون جسم سالم میسر نیست و جسم هم بدون تغذیه نمی تواند سالم باشد ، چرا که سلامت جسمی و روانی انسان به میزان قابل توجهی به نوع تغذیه ، کیفیت مواد غذایی و ویتامین ها مربوط است.
ارتباط بین رژیم غذایی مناسب و حالات روحی و روانی ارتباطی دو طرفه می باشد. کمبود مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، آهن، مس، روی و ویتامین های گروه B می تواند قبل از اینکه منجر به علایم بالینی شوند، فرد را در معرض بیماری های روحی و روانی قرار دهند.

از طرف دیگر از عوارض جانبی برخی داروهای مورد استفاده در درمان بیماری های روانی ایجاد کمبود های تغذیه ای است که به نوبه خود میتواند وضعیت بیماری فرد را تشدید نماید.

متاسفانه اختلالات روحی و روانی مانند سایر بیماری ها به سرعت تشخیص داده نمی شوند و ممکن است علایم واضح و مشخصی نداشته باشند اما با دریافت تاریخچه رژیم غذایی فرد مشکوک و شناخت عادات غذایی و انجام آزمایش های شیمیایی می توان کمبودهای رژیمی را اصلاح و وضعیت روانی فرد را بهبود بخشید.


به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه " غذا سلامت زندگی" کاری از گروه تغذیه هجدهم مهر ماه در ساعت 13:30 به موضوع نقش تغذیه در سلامت روان می پردازد.

مرتبط با این خبر

  • دانستنی هایی در مورد تخم مرغ به مناسبت "روز جهانی تخم مرغ"

  • فساد انواع گوشت دام و طیور در "غذا سلامت زندگی"

  • دانستنی هایی از خواص ذرت در "غذا سلامت زندگی"

  • رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب

  • با خواص میوه های پاییزی آشنا شویم

  • رعایت نکات بهداشتی هنگام طبخ نذری در ایام ماه محرم

  • توجهات تغذیه ای در بیماران پارکینسون

  • اهمیت تغذیه در بیماری اوتیسم

  • منابع غذایی ویتامین A

  • علائم تشخیص فساد گوشت قرمز