پاسخگو صبح ها شنبه دوشنبه چهارشنبه بعداز ظهر ها دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت صبح ها 08:15 تا 09:00 بعدازظهر ها 15:00 تا 16:00 به مدت صبح ها 45 دقیقه بعدازظهرها 55 دقیقه

مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت قلب

تغذیه مناسب و سبك زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد از این رو با انتخاب هوشمندانه مواد غذایی می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را كاهش داد.

1401/05/18
|
09:56

رژیم غذایی سرشار از چربی، مواد قندی، نمك و كلسترول بالا در كنار بی تحركی، استرس كنترل نشده و عصبانیت، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.
روغن زیتون

مطالعات نشان داده‌اند التهابات عامل اصلی بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، سندرم متابولیك، دیابت نوع دو، آلزایمر، آرتروز و حتی چاقی هستند. روغن زیتون دارای مقادیر زیادی تركیبات آنتی اكسیدانی بوده و با التهاب مبارزه می‌كند. بنابراین استفاده از روغن زیتون می‌تواند به كاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن خصوصا بیماری‌های قلبی كمك كند.

عرق كاسنی

مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها نشان می‌دهند مصرف 500 میلی‌گرم از گیاه كاسنی به مدت 30 روز سبب محافظت از قلب در برابر آسیب‌های اكسیداتیو می‌شود. هم‌چنین عصاره گیاه كاسنی با كاهش میزان كسترول خون، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی دارد.

روغن كنجد

روغن كنجد برای قلب خواص زیادی دارد. تحقیقات نشان داده‌اند رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع، برای سلامت قلب بسیار مفیدند.

چای سبز

تحقیقات نشان داده‌اند كه مصرف روزانه یك لیوان چای سبز، با كاهش 10 درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است و مصرف طولانی مدت آن باعث كاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی می‌شود.

دسترسی سریع
پاسخگو