صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا سه شنبه از ساعت 14:05 به مدت 50 دقیقه

اینکه گاهی در زندگی عصبانی شویم، کاملا طبیعی و عادی است؛ چرا که در برخی مواقع حتی موارد کوچک هم می توانند ما را تحریک کنند.

راههای کنترل خشم با الهام از راه کارهای پیشنهادی از سوی متخصصان و افراد خبره در این زمینه می تواند نتیجه ای بهتر و موفقیت امیز تر داشته باشد.
اینکه گاهی در زندگی عصبانی شویم، کاملا طبیعی و عادی است؛ چرا که در برخی مواقع حتی موارد کوچک هم می توانند ما را تحریک کنند. متاسفانه خشم و عصبانیت احساساتی هستند که به سختی می توان آنها را کنترل کرد اما با به کارگیری چند روش کارآمد می توان تلاشی سودمند در جهت کنترل این احساسات کرد.
گاهی اوقات علت عصبانیت افراد مقایسه خودشان با دیگران است؛ مثلا شخص می گوید که درآمد همکارم بیشتر از من است یا اتومبیل همسایه ام بهتر از اتومبیل من است و یا مواردی از این دست. خود را با دیگران مقایسه نکنید و تنها موقعیت خاص خود را در نظر بگیرید. اگر از موقعیت فعلی تان ناراضی هستید یا فکر می کنید موقعیت دیگران بهتر از وضعیت فعلی شماست، آستین تان را بالا بزنید و کمی اوضاع را تغییر دهید. در هر حال در هنگام مقایسه کردن خود با دیگران هرگز عصبانی نشوید و بیشتر به فکر خود باشید.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه "دوباره مرور کن" کاری از گروه روان بیست و یکم مهر ماه در ساعت 14:05 به بررسی راه های کنترل خشم می پردازد.

مرتبط با این خبر

  • مراقبت‌های روانی از بیماران سخت درمان

  • مراقبت از سلامت روان در "دوباره مرور کن"

  • اهمیت توجه به بهداشت روان در جوانان

  • چه کسانی باید به روان پزشک مراجعه کنند؟

  • تله مهر طلبی و تاثیر آن بر زندگی مشترک

  • اهمیت انعطاف پذیری در زندگی مشترک

  • با هم حرف بزنیم...

  • پیشگیری از کودک آزاری، نیاز روز جامعه

  • راه رسیدن زندگی مشترک به تعادل در "دوباره مرور کن"

  • دلایل پرخوری بی رویه در "دوباره مرور کن"