صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه - دوشنبه - چهارشنبه از ساعت 9:05 به مدت 40 دقیقه

برخی از پیامک های تبلیغاتی که در طول شبانه روز به گوشی ها ارسال می شوند اغلب حاوی مطالبی غیرواقعی و با محتوای جعلی اند.

برخی از این پیامک ها با ارائه اطلاعات نادرست ما را ترغیب می کنند که در مسابقات پیامکی شرکت کنیم و برخی نیزبه معرفی خدمات مختلف می پردازند، اما باید دید چه تعداد از ما با روش های قطع پیامک های تبلیغاتی آشنا هستیم و آیا ناظری بر محتوای پیامک های تبلیغاتی وجود دارد.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات که تاکنون از روش‌های مختلف برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خبر داده است، چندی پیش در توییتر خود نوشت: سیم‌کارت‌های شناسایی‌شده‌ی ارسال‌کننده‌ی پیامک‌های مزاحم، از 5800 سیم‌کارت فعال به حدود 200 سیم‌کارت در روز رسیده است. شکایات به سامانه 195 هم 95 درصد کاهش یافته است. اینها نشان از بهبود شرایط است.

برنامه افق روشن رادیو سلامت باطرح موضوع پیامک های تبلیغاتی مزاحم از رئیس اداره جر م یابی مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا درباره نظارت بر محتوای پیامک های تبلیغاتی پرسید . سرهنگ دوم حمید کیانی در این باره گفت: پلیس فتا زمانی به موضوع ورود پیدا می کند که جرم رخ داده و موضوع شاکی داشته باشد .وی افزود: نظارت بر محتوای پیامک های تبلیغاتی و سالم سازی این محتواها نیازمند همت جدی از سوی دستگاههای مختلف در کنار وزارت ارتباطات و پلیس فتا است و ارائه دهندگان این خدمات باید نظارت جدی داشته باشند.

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد سامانه‌ای برای دریافت شکایات در این زمینه خبر داد و گفت: به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با تمام توان جلوی مزاحمت برای مردم را بگیرد.
از این رو برنامه افق روشن رادیو سلامت از مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نحوه قطع پیامک های تبلیغاتی پرسید . محمد امامی در این باره گفت : مشترکان از طریق سامانه *800# می توانند تمامی شماره هایی که حاوی پیام های تبلیغاتی است قطع کنند در صورتی که شماره تلفن ارسال کننده پیامک تبلیغاتی از شماره شخصی باشد برای قطع آن باید از طریق سامانه 195 اقدام کنند. وی افزود: تمامی پیامک هایی که به منظور شرکت درمسابقات ارسال می شود برای مشترکان هزینه دارد و در قبض تلفن همراه آنها درج می شود.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد نظارت بر محتوای پیامک های تبلیغاتی بر عهده این سازمان نیست .

برنامه افق روشن روزهای زوج راس ساعت 9:05 با طرح موضوعات سلامت اجتماعی (آسیب های اجتماعی، محیط زیست و منابع طبیعی، حقوق و اخلاق شهروندی و شهرنشینی) تقدیم شنوندگان می شود.
این برنامه به سردبیری و اجرای فاطمه شهبازی، تهیه کنندگی حسین فنایی و سیما غفاری، هماهنگی حمیدرضا ترحمی و گزارشگری طیبه زارع و مرجان قندی به مدت 45 دقیقه پخش می شود.

دبیر خبر : فاطمه شهبازی

مرتبط با این خبر

  • همزمان با روز جهانی رادیو ،رادیو سلامت از رادیو بحران گفت

  • در گفت و گو با برنامه افق روشن رادیو سلامت: خیابانی برای ورزش مردم

  • در برنامه افق روشن مطرح شد: ساخت دانشگاه در کوه منعی ندارد

  • برنامه افق روشن و کمپین همه برپا، با شعار "کلاس گرم- مدرسه امن"

  • در برنامه افق روشن کلید خورد: پویش دارو زباله نیست

  • افق روشن و مطالبه گری مسائل اجتماعی

  • نجات عابران پیاده در افق روشن

  • دلایل اصلی فرو ریزش‌ها در تهران

  • سامانه تصمیم برای پیشگیری از طلاق در افق روشن

  • آنچه در برنامه افق روشن بررسی شد