صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

روزهای زوج، از ساعت 08:30 به مدت 30 دقیقه

اگر به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستید بهتر است با عوامل موثر در کاهش وزن آشنا شوید.

مسلما شنیده اید که کاهش وزن آهسته رمز کاهش وزنی مناسب و تثبیت وزن کم شده است. تحقیقات اخیر نیز نشان داده شروع کاهش وزن به صورت ثابت و پایدار بهترین روش برای انجام این کار است.

در این تحقیق محققان به مدت 24 ماه پیشرفت 183 داوطلب که همگی چاق یا دچار اضافه وزن بودند را دنبال کردند. نتیجه چه بود؟ شرکت کنندگانی که در طول چند هفته ابتدایی کاهش وزنشان بیشترین نوسان را داشت در پایان دوره دو ساله این تحقیقات بدترین نتیجه را گرفتند.

از سوی دیگر شرکت کنندگانی که در طول این دوره دو ساله برنامه ورزشی و غذایی را با ثبات ادامه دادند بهترین نتیجه را دریافت کردند و مشکلی نداشتند.

بهترین توصیه ای که می توانیم به شما کنیم این است که سعی کنید الگوی غذا خوردنتان را یکسان نگه دارید، یعنی یک روز بیش از حد کم غذا نخورید که روز دیگر به ناچار دست به پرخوری بزنید.

انجام کارهایی مانند برنامه ریزی از قبل، آماده سازی غذا از روز قبل و کاهش تعداد دفعات غذا خوردن در رستوران که باعث می شود احتمال انتخاب های بد غذایی کاهش یابد و آن ثبات لازم برای بدست آوردن نتیجه مناسب را از دست ندهید. برنامه غذایی دکتر کرمانی این امکان را به صورت دو هفته ای و حتی روزانه در اختیارتان قرار می دهد.

همیشه این را به خاطر داشته باشید کاهش وزن چیزی نیست که بخواهید یک شبه به آن دست پیدا کنید بنابراین از کسی که تا روز پیش سه وعده سیر و پر به علاوه انواع میان وعده های پرکالری غذا می خورده، نمی توان انتظار داشت که از فردا میزان وعده ها را پایین بیاورد و یک سوم آنچه روز قبل می خورده را دریافت کند. بسیاری از ما شروع این چنینی داریم و انتظاری فراتر از توان بدن را به آن تحمیل می کنیم. به خاطر همین نوع فکر و انتظار غلط است که برخی وقتی از متخصص تغذیه برنامه غذایی دریافت می کنند اولین چیزی که به زبان می آورند این جمله است: من که قبلا از این هم کمتر می خوردم!

آهسته و پیوسته پیش رفتن خیلی بهتر از یک کاهش وزن ناگهانی و سپس بازگشت یا گیر کردن در همان وزن است. در مورد ورزش هم همین مورد صادق است حتما لازم نیست از فردا مانند یک قهرمان المپیک ورزش کنید. با شدت پایین شروع کنید و کم کم میزان شدت و زمان ورزشتان را افزایش دهید.

به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت برنامه "فراسو" کاری از گروه بهداشت وتندرستی با اجرایی لیلا علوی و تهیه کنندگی مرتضی میلانی30 خرداد ماه در ساعت 8:30 باحضوردکترخوشنیت(فوق تخصص غدد) به بررسی علل و عوامل موثر در کاهش وزن می پردازد.

مرتبط با این خبر

  • علل شایع بروز گردن درد در "فراسوی" رادیو سلامت

  • اهمیت سلامت بینائی در دوران سالمندی

  • گرما زدگی و روش های پیشگیری از آن در فراسوی رادیو سلامت

  • نقش تغذیه در کنترل و پیشگیری از بیماری های گوارشی

  • مشکلات تنظیم قند خون و ملاحظات دارویی

  • بیماری های مشترک دام و انسان

  • کم خونی و روش های پیشگیری از فقر آهن

  • هپاتیت و روش های پیشگیری از آن

  • عفونت های گوش و روش های پیشگیری از آن

  • چگونه از زدن آکنه (جوش) جلوگیری کنیم؟ "رادیو سلامت " پاسخ می دهد